Galeria
PROJEKT WYSPA MŁODYCH ODKRYWCÓW
W bieżącym roku szkolnym, we współpracy z Narodowym Centrum Badań
i Rozwoju oraz Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie,
w naszej szkole realizowany jest projekt „WySPA Młodych Odkrywców”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. W składzie zespołu ekspertów powołanych do przygotowania innowacyjnego programu zajęć znalazły się nauczycielki naszej palcówki, panie Wiesława Adamczuk, Anna Szymańska
i Samuela Kruk.
Projekt „WySPA Młodych Odkrywców” stanowi dla ucznia zaproszenie do udziału
w innowacyjnym projekcie edukacyjnym - podróży przez pięć WySP. Bazując na aktywnych metodach pracy, promocji pracy grupowej i działania zespołowego uczestnicy zgłębiają tajemnice matematyki i przyrody oraz rozwijają kompetencje wielojęzyczności oraz eksplorują własne potencjały intelektualne. Udział w podróży przez pięć WySP tematycznych pozwala uczniom na wielokierunkowy rozwój, pogłębienie wiedzy i nabycie umiejętności w dwóch wiodących obszarach – matematyczno-przyrodniczym i językowym. Program opiera się na aktywnych metodach pracy z dziećmi, uwzględnia specyficzne dla tego okresu zainteresowania dzieci, ukierunkowany jest na tworzenie przestrzeni współpracy, kreatywności
i myślenia innowacyjnego.
WySPA WCZORAJ – ta cześć intelektualnej podróży przenosi dzieci
w świat, który znamy tylko z przekazów historycznych - nawiązuje do źródeł wiedzy o przyrodzie, człowieku i nauce. Działania podejmowanej na tej wyspie bazują na wiedzy wyjściowej uczestników a poprzez zajęcia przyrodnicze
i językowe wiedza ta zyskuje solidne podstawy i połączenie
z praktyką. Uczestnicy zajęć poruszając się po odległych w czasie teoriach
i koncepcjach odnajdują analogie do współczesności, dowiadują się
o przyczynach i skutkach wydarzeń historycznych, nabywają umiejętności, które w odległych czasach powalały sprawnie funkcjonować
w społeczeństwie.
WySPA FLORA – jest podróżą w świat roślin, dzięki którym uczestnicy zajęć poznają prawidłowości przyrodnicze i matematyczne, dostrzegają matematykę w otaczającej przyrodzie, a poprzez opisywanie otaczającej rzeczywistości kształtują umiejętności porozumiewania się w języku obcym.
WySPA FAUNA – doświadczenia jakie dzieci zdobywają w tej części podróży odwołują się do świata zwierząt – jego prawidłowości, różnorodności
i wyjątkowości. Zarówno podczas zajęć przyrodniczo-matematycznych jak
i językowych dzieci dostrzegając z jednej strony analogię pomiędzy światem ludzi i zwierząt, z drugiej zaś swoistość świata zwierząt i jego wyjątkowość.
WySPA POLIS – wyspa ta ukazuje dzieciom znaczenie człowieka
w przyrodzie, możliwości i zagrożenia jakie niesie ze sobą cywilizacja
i eksploracja przyrodniczej rzeczywistości. Przygoda na tej wyspie rozwija
w sposób szczególny kompetencje społeczne, obywatelskie oraz kształtuje postawę współpracy i przedsiębiorczości.
WySPA JUTRA – jest spojrzeniem w przyszłość naszej planety i samego człowieka. Ukierunkowanie działań tej wyspy w sposób szczególny związane jest z postawą kreatywności i twórczości –uczeń jest nie tyko odbiorcą
i podmiotem działań edukacyjnych ale przede wszystkim twórcą i kreatorem rzeczywistości.