Integracja sensoryczna
Metoda Integracji Sensorycznej - SI jest jedną z najnowszych kompleksowych metod terapeutycznych stosowanych w Polsce w odniesieniu do dzieci. Metoda ta powstała w USA, jej twórczynią jest Jean Ayres.
W naszym przedszkolu zajęcia tą metodą prowadzone są od 2012 roku przez terapeutów Integracji Sensorycznej w sali, która jest wyposażona w atestowany specjalistyczny sprzęt.
Prawidłowe funkcjonowanie każdego dziecka, jego rozwój psychoruchowy jest uzależniony od prawidłowego rozwoju i integracji systemów zmysłowych: wzrokowego, słuchowego, dotykowego, proprioceptywnego, przedsionkowego oraz węchu i smaku.
Celem zajęć jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za prawidłowy odbiór oraz przetwarzanie informacji zmysłowych (sensorycznych). Uczenie się i rozwój bezpośrednio zależą od różnorodności i bogactwa bodźców płynących zarówno z ciała, jak i najbliższego środowiska dziecka.
Zadaniem terapeuty, jest więc dostarczyć dziecku jak najwięcej kontrolowanej ilości bodźców do stymulacji podstawowych systemów zmysłowych.Terapeuta jest w stałym kontakcie z rodzicami i informuje o postępach dziecka uzyskiwanych podczas terapii.
Wspomaganie rozwoju poprzez integrację wrażeń i doznań sensorycznych pozwala dzieciom na lepsze zrozumienie otaczającego je świata i bezpieczniejsze w nim funkcjonowanie.
W naszym przedszkolu zajęcia tą metodą prowadzone są od 2012 roku przez terapeutów Integracji Sensorycznej w sali, która jest wyposażona w atestowany specjalistyczny sprzęt.
Prawidłowe funkcjonowanie każdego dziecka, jego rozwój psychoruchowy jest uzależniony od prawidłowego rozwoju i integracji systemów zmysłowych: wzrokowego, słuchowego, dotykowego, proprioceptywnego, przedsionkowego oraz węchu i smaku.
Celem zajęć jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za prawidłowy odbiór oraz przetwarzanie informacji zmysłowych (sensorycznych). Uczenie się i rozwój bezpośrednio zależą od różnorodności i bogactwa bodźców płynących zarówno z ciała, jak i najbliższego środowiska dziecka.
Zadaniem terapeuty, jest więc dostarczyć dziecku jak najwięcej kontrolowanej ilości bodźców do stymulacji podstawowych systemów zmysłowych.Terapeuta jest w stałym kontakcie z rodzicami i informuje o postępach dziecka uzyskiwanych podczas terapii.
Wspomaganie rozwoju poprzez integrację wrażeń i doznań sensorycznych pozwala dzieciom na lepsze zrozumienie otaczającego je świata i bezpieczniejsze w nim funkcjonowanie.