Galeria
GEOMETRIA NIE MUSI BYĆ TRUDNA
FIGURY SYMETRYCZNE
Dzieci, ucząc się geometrii, przede wszystkim rozwijają swoją wyobraźnię. Naszym zadaniem jest stwarzanie im okazji do obserwacji, myślenia i wyciągania wniosków. Dając im możliwość samodzielnego odkrywania różnych własności, mamy szanse zainteresować je geometrią. Nie ma sposobu zilustrowania przy pomocy rysunku, każdego elementu rozumowania geometrycznego. Rysunek bardzo często stanowi ilustrację tylko niektórych elementów, istotnych w danym zagadnieniu. Resztę musi zdziałać wyobraźnia.
W czasie ostatniej lekcji matematyki, uczniowie klasy IV c mieli okazję na własnej skórze przekonać się, że symetria wcale nie jest taka trudna. Dzieci dobierały się w pary, a następnie jedna z osób tworzyła wymyśloną przez siebie figurę. Druga osoba z pary miała za zadanie stworzyć figurę do niej symetryczną.
Świetna zabawa, mnóstwo śmiechu i niecodzienna integracja, to nie jedyne rzeczy, które uczniowie zapamiętali z lekcji. Z pewnością, po ostatnich zajęciach, nie będą mieli również problemu z rozpoznaniem, czy stworzeniem figur symetrycznych.