• Szkoła Podstawowa:
  • (82) 542 15 14
  • szkola@arkaprzyszlosci.pl
  • Przedszkole
  • Podstawówka
  • Poradnia
  • Aktualności
    • Wiadomości
    • Galeria
  • Szkoła
    • O szkole
    • Oferta edukacyjna
    • Języki obce w szkole ARKA
    • Biblioteka
    • Projekty
    • Dokumenty do pobrania
    • Pomagamy
    • Praca
  • Dla rodziców
    • Specjalistyczny gabinet rehabilitacji w szkole ARKA
    • Prawa dziecka
    • Gotowość szkolna
    • Przydatne linki
    • Praca z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych
    • Poradniki
    • Dziennik elektroniczny
    • Ochrona Danych Osobowych
  • Integracja
    • O integracji
    • Dogoterapia
    • Pedagog Szkolny
    • Rehabilitacja
    • Pedagog specjalny
    • Psycholog
    • Logorytmika
    • Logopeda
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole ARKA
  • Rekrutacja
    • Zapisy on-line
    • O rekrutacji
  • Kontakt

Gotowość szkolnaG

  • Arka
  • Szkoła Podstawowa
  • Dla rodziców
  • Gotowość szkolna
  • home
  • wstecz

Gotowość szkolna

Gotowość szkolna dziecka przedszkolnego
KROK PO KROKU

I. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

  1. Nauczyciele wychowania przedszkolnego mają obowiązek przedstawić rodzicom dziecka pisemną informację o jego gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek albo może rozpocząć naukę w szkole podstawowej.

    Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r.

  2. Zadaniem nauczycieli jest prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji. W roku poprzedzającym rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).

    Celem takiej analizy jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc:
    • rodzicom w poznaniu stanu gotowości swojego dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej, aby mogli je wspomagać odpowiednio do potrzeb;
    • nauczycielom przedszkola przy opracowaniu indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, który będzie realizowany w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej;
    • pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznej, do której zostanie skierowane dziecko w razie potrzeby pogłębionej diagnozy związanej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

    Podstawa prawna: Załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

  3. Informacja, mimo że wydawana jest na konkretnym, zatwierdzonym przez MEN druku, nie jest świadectwem ukończenia przedszkola czy oddziału przedszkolnego. Stanowi ona jedynie podsumowanie pracy z dzieckiem, opisujące opanowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Wskazuje również obszary, w których dziecko potrzebuje wsparcia na kolejnym etapie kształcenia ze względu na swoje zdolności lub problemy.
    Informacja ta nie stanowi podstawy do odroczenia obowiązku szkolnego!!!

II. Odroczenie obowiązku szkolnego

  1. Decyzję w sprawie odroczenia realizacji obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka.
  2. Podstawą do odroczenia obowiązku szkolnego jest wniosek rodziców skierowany do dyrektora szkoły o odroczenie obowiązku szkolnego z załączoną opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  3. Opinie w sprawie odroczenia spełniania obowiązku szkolnego poradnia wydaje na pisemny wniosek rodziców/prawnych opiekunów dziecka.
  4. Zgodnie z art. 16 ust. 3 ustawy o systemie oświaty, w przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko nieposiadające orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok.
  5. Wniosek w sprawie odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. Odroczenie dotyczy roku szkolnego, w którym dziecko ma rozpocząć lub już rozpoczęło spełnianie obowiązku szkolnego.
  6. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci może być więc odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat.
  7. Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którym odroczono spełnianie obowiązku szkolnego, zachowują to prawo do końca okresu, na jaki zostało udzielone.
  8. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w zaleceniach może zawierać zapis o możliwości odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego.

mgr inż. Aneta Przybylewska
Z-ca Dyrektora
Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „ARKA”

Menu

  • Aktualności
  • Szkoła
  • Dla rodziców
    • Specjalistyczny gabinet rehabilitacji w szkole ARKA
    • Prawa dziecka
    • Gotowość szkolna
    • Przydatne linki
    • Praca z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych
    • Poradniki
    • Dziennik elektroniczny
    • Ochrona Danych Osobowych
  • Integracja
  • Kontakt
  • Rekrutacja

ARKA w LiczbachL

Liczba laureatów w ogólnopolskich konkursach:

 

  • ŚWIETLIK

  • OLIMPUSEK

  • DYKTANDO
    (nie tylko)
    DLA MISTRZÓW

  • ZUCH

  • LEON

  • KANGUR

  • Konkurs
    Logicznego
    Myślenia

NIEPUBLICZNA INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII I JĘZYKÓW OBCYCH „ARKA”

Dla Rodziców

  • Rekrutacja
  • Dziennik Elektroniczny
  • Reforma edukacji 2017
  • Zapisy On-line

Na skróty

  • O szkole
  • Oferta Edukacyjna
  • Praca
  • Kontakt

Adres

  • Wojsławicka 8A,
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
  • (82) 542 15 14
  • szkola@arkaprzyszlosci.pl

© Copyright 2017. Arka made by  Wirtualny Wizerunek

  • Image for Facebook tab