O integracji
Zajęcia logopedyczne w szkole „ARKA”
- przeznaczone są dla uczniów z zaburzeniami mowy powodującymi zakłócenia komunikacji językowej oraz utrudniającymi naukę,
- liczba biorących udział w tych zajęciach nie może przekroczyć 4 uczniów,
- zajęcia prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje z zakresu logopedii,
- godzina zajęć trwa do 45 minut – w uzasadnionych przypadkach zajęcia mogą być prowadzone w czasie krótszym niż 45 minut, przy zachowaniu ustalonego dla ucznia łącznego czasu tych zajęć.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole „ARKA”
- zajęcia organizowane są dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii,
- liczba uczestników na zajęciach nie może być większa niż 5 uczniów,
- zajęcia prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej,
- godzina zajęć trwa 60 minut – w uzasadnionych przypadkach zajęcia mogą być prowadzone w czasie krótszym niż 60 minut, przy zachowaniu ustalonego dla ucznia łącznego czasu tych zajęć,
- w szkole „ARKA” najważniejszym celem zajęć jest rozpoznanie i niwelowanie przyczyn trudności w uczeniu się dziecka, w tym ryzyka trudności specyficznych,
- a więc usprawnianie funkcji spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowej, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji motorycznych; wyrównywanie braków w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej, społeczno-przyrodniczej oraz rozwijanie pozytywnej motywacji do pracy.
Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym w szkole „ARKA”
- przeznaczone są dla uczniów objętych w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne,
- godzina zajęć rewalidacyjnych trwa do 45 minut - w uzasadnionych przypadkach zajęcia mogą być prowadzone w czasie krótszym niż 45 minut, przy zachowaniu ustalonego dla ucznia łącznego czasu tych zajęć,
- zajęcia prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju prowadzonych zajęć.
Galeria
HIPOTERAPIA
HIPOTERAPIA
DOGOTERAPIA W SZKOLE ARKA
Nasz przyjaciel pies
Grupa uczniów klasy I rozpoczęła zajęcia terapeutyczne z psem, tzw. dogoterapię. Jest ona jedną z naturalnych metod wspomagających rozwój dzieci. Obecność psa i kontakt z nim nie tylko ułatwia nawiązanie wzajemnych relacji, ale także sprzyja rozwojowi aktywności poznawczej. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności społeczne i kształtują wrażliwość.
Piątkowe, cotygodniowe spotkania prowadzi pedagog specjalny i wykwalifikowany dogoterapeuta Anna Mięsiak. Pies-terapeuta to golden retriever o wdzięcznym imieniu Zelda