• Szkoła Podstawowa:
  • (82) 542 15 14
  • szkola@arkaprzyszlosci.pl
  • Przedszkole
  • Podstawówka
  • Poradnia
  • Aktualności
    • Wiadomości
    • Galeria
  • Szkoła
    • O szkole
    • Oferta edukacyjna
    • Języki obce w szkole ARKA
    • Biblioteka
    • Projekty
    • Dokumenty do pobrania
    • Pomagamy
    • Praca
  • Dla rodziców
    • Specjalistyczny gabinet rehabilitacji w szkole ARKA
    • Prawa dziecka
    • Gotowość szkolna
    • Przydatne linki
    • Praca z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych
    • Poradniki
    • Dziennik elektroniczny
    • Ochrona Danych Osobowych
  • Integracja
    • O integracji
    • Dogoterapia
    • Pedagog Szkolny
    • Rehabilitacja
    • Pedagog specjalny
    • Psycholog
    • Logorytmika
    • Logopeda
    • Mediacje
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole ARKA
  • Rekrutacja
    • Zapisy on-line
    • O rekrutacji
  • Kontakt

Języki obce w szkole ARKAJ

  • Arka
  • Szkoła Podstawowa
  • Szkoła
  • Języki obce w szkole ARKA
  • home
  • wstecz

Języki obce w szkole ARKA

Reforma oświaty umożliwiła uczenie się języka obcego jako obowiązkowego już w klasie pierwszej szkoły podstawowej, co umożliwiło najmłodszym systematyczny kontakt z językiem obcym i jakby wzrastanie w nim.

Dziecko rozpoczynające naukę języka obcego wykształca na poziomie fonetyczny określone właściwości językowe i fizjologiczne, które pomogą mu w opanowaniu innych języków obcych w takim stopniu, aby mogły być one wykorzystywane jako narzędzie pracy, narzędzie porozumiewania się.

Wczesne nauczanie się języka obcego jest dla dziecka korzystne nie tylko, dlatego że w przyszłości może zapewnić lepszy start w życiu zawodowym, ale przede wszystkim stymuluje ono jego rozwój poznawczy oraz wpływa na kształtowanie postaw otwartości na innych, akceptacji i tolerancji. Dodatkowym atutem nauki języków obcych w tym wieku jest tak zwany wiek krytyczny, czyli czas zwiększonej wrażliwości na bodźce.

Dzięki odpowiednio dobranym metodom pracy na osiągnięcie sukcesu nie trzeba będzie długo czekać.

Kładziemy nacisk na:

  • rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się: korzystanie ze słowniczka obrazkowego, wzajemne przepytywanie się uczniów z poznanych słówek, wzajemne sprawdzanie ćwiczeń i porównywanie odpowiedzi. Elementy port folio, które pozwalają usystematyzować wiedzę i dają obraz dotychczasowych dokonań ucznia. Samodzielna decyzja o wyborze najlepszych prac wymaga od ucznia samooceny.

  • nauczanie słownictwa poprzez: prezentowanie i wizualizacja słownictwa za pomocą obrazków, przedmiotów oraz gestu i mimiki, wykorzystywanie znanych słówek w nowej strukturze, układanie wyrazów z rozsypani literowej, dopasowywanie wyrazu do obrazka, łączenie sylab, znajdowanie rymów, czytanie globalne.

  • nauczanie słuchania ze zrozumieniem: słuchanie i wykonywanie poleceń nauczyciela, słuchanie i powtarzanie tekstu piosenki, słuchanie dialogu w celu zrozumienia ogólnego sensu lub w celu wyszukania szczegółowych informacji, oglądanie filmów, bajek z danego obszaru językowego.

  • nauczanie wymowy: uczniowie kilkakrotne powtarzają za nauczycielem jedno słowo, wspólne śpiewanie, uczenie się na pamięć piosenek, wyszukiwanie w piosence rymu, powtarzanie słów z jednoczesnym wyklaskiwaniem rytmu, rozpoznawanie konkretnych dźwięków, zabawy „mruczanki” wyczulające ucznia na intonację i akcent wyrazowy.

  • nauczanie mówienia poprzez: wyrabianie nawyków językowych powtarzanie chóralne i indywidualne, powtarzanie typowych sytuacji w klasie (język lekcji), stosowanie stałych wyrażeń i zwrotów językowych, które wymagają słownego reagowania na pytania i wypowiedzi innych.

  • nauczanie czytania: odczytywanie na głos pojedynczych wyrazów poprzez rozwijanie pisemnej formy wyrazu i kojarzenie tej formy z jej dźwiękowym odpowiednikiem, odczytywanie ról w dialogu, komiksie zaprezentowanym i zilustrowanym graficznie w podręczniku lub zeszycie ćwiczeń.

  • nauka pisania: piszemy po śladzie, zabawy w literowanie, podpisywanie obrazków pojedynczymi słowami lub wyklejanką, wypełnianie luk w tekście.

  • nauczanie gramatyki: częste powtarzanie stałych wyrażeń i zwrotów językowych w piosence, wierszyku, dialogu. Stymulowanie obrazkiem, kolorem, układanie rozsypanek zdaniowych, gry i zabawy językowe taki jak np: memory, domino.

PAMIĘTAMY, ŻE DZIECI:

  • LUBIĄ RUCH
    dlatego pozwalamy im aktywnie uczestniczyć w lekcji.
  • NA KRÓTKO SKUPIAJĄ SWOJĄ UWAGĘ
    dlatego urozmaicamy treści nauczania i robimy przerwy.
  • UCZĄ SIĘ WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI
    dlatego dajmy możliwość słuchania, oglądania, dotykania, wąchania i próbowania.
  • SZYBKO ZAPOMINAJĄ
    dlatego kładziemy nacisk na wielokrotne lecz urozmaicone w formie, powtarzanie poznanego materiału.
  • POTRAFIĄ ZNAKOMICIE NAŚLADOWAĆ
    dlatego wykorzystujemy nagrania, aby wykształcić prawidłową wymowę, bawimy się w teatr i mobilizujemy uczniów do zapamiętywania krótkich sekwencji oraz wypowiadania ich z właściwą dykcją i poprawną fonetyką.
  • DZIAŁAJĄ SPONTANICZNIE
    dlatego pozwalamy im realizować ich pomysły.
  • MUSZĄ CZUĆ SIĘ DOCENIANE
    dlatego pamiętamy o nagrodach i pochwałach.

Galeria zdjęć

Podstrony

  • JĘZYK ANGIELSKI

        przejdź
  • JĘZYK NIEMIECKI

        przejdź
  • JĘZYK FRANCUSKI

        przejdź
  • KONKURSY ORAZ UROCZYSTOŚCI JĘZYKOWE

        przejdź

Menu

  • Aktualności
  • Szkoła
    • O szkole
    • Oferta edukacyjna
    • Języki obce w szkole ARKA
      • Język angielski
      • Język niemiecki
      • Język francuski
      • Konkursy oraz uroczystości językowe
    • Biblioteka
    • Projekty
    • Dokumenty do pobrania
    • Pomagamy
    • Praca
  • Dla rodziców
  • Integracja
  • Kontakt
  • Rekrutacja

ARKA w LiczbachL

Liczba laureatów w ogólnopolskich konkursach:

 

  • ŚWIETLIK

  • OLIMPUSEK

  • DYKTANDO
    (nie tylko)
    DLA MISTRZÓW

  • ZUCH

  • LEON

  • KANGUR

  • Konkurs
    Logicznego
    Myślenia

NIEPUBLICZNA INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII I JĘZYKÓW OBCYCH „ARKA”

Dla Rodziców

  • Rekrutacja
  • Dziennik Elektroniczny
  • Reforma edukacji 2017
  • Zapisy On-line

Na skróty

  • O szkole
  • Oferta Edukacyjna
  • Praca
  • Kontakt

Adres

  • Wojsławicka 8A,
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
  • (82) 542 15 14
  • szkola@arkaprzyszlosci.pl

© Copyright 2017. Arka made by  Wirtualny Wizerunek

  • Image for Facebook tab