Praca z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych
PRACA Z DZIEĆMI O SPECYFICZNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Jeżeli Twoje dziecko:
jest niezgrabne ruchowo, ma kłopoty z łapaniem piłki, rzucaniem do celu,
ma kłopoty ze staniem na jednej nodze, przeskakiwaniem przez niewielkie przeszkody,
często się potyka, niechcący wpada na meble, inne dzieci,
nie lubi mycia i czesania włosów, obcinania paznokci,
nie lubi bawić się plasteliną, gliną, malować palcami,
nie lubi wspinać się na drabinki, zjeżdżalnie, unika huśtania się, karuzeli,
ma chorobę lokomocyjną,
myli strony (prawa – lewa), kierunki (góra – dół),
myli podobne litery, np. b – p, d –p, cyfry,
ma problemy z wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików, jazdą na rowerze,
odwrotnie wkłada buty, swetry, spodnie,
drażnią go metki, ubrania z golfem, woli nosić bluzy z długimi rękawami,
ma trudności z wycinaniem nożyczkami, zbyt mocno naciska na kredki, ołówki,
mówi niewyraźnie, niechętnie, mało,
trzeba powtarzać mu kilka razy polecenia, wydaje się, że nie słyszy, nie uważa,
często się obraża, niechętnie bierze udział w zabawach z rówieśnikami,
bywa nadruchliwe, impulsywne
skonsultuj się z nauczycielem, jak możesz pomóc swojemu dziecku…